-
وبینار «آشنایی با فرصتهای ورود به بازار کشورهای افریقایی با استفاده از فرصتهای موجود در لبنان» برگزار شد.
(۱۳۹۹/۰۶/۲۵) -
مرکز شتابدهی تخصصی صادرات افتتاح شد
(۱۳۹۹/۰۶/۰۲)با توجه به گسترش فعالیت شرکتهای دانشبنیان، فناور و استارتاپهای که از ابتدا با هدف صادرات، محصول و خدمات عرضه میکنند، این شتابدهنده به صورت تخصصی در حوزه صادرات، خدمات شتابدهی ارائه میکند. این مرکز شتابدهی تخصصی با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاستجمهوری آغاز به کار کرده است. -
بازار هند، ظرفیتی قابل توجه برای شرکتهای دانش بنیان ایرانی
(۱۳۹۹/۰۲/۲۴) -
ورود شرکتهای دانش بنیان ایرانی به بازار ترکیه؛ فرصتی که نباید از آن غافل شد ...
(۱۳۹۹/۰۲/۱۷) -
بازار عراق؛ فرصتی برای شرکتهای دانش بنیان ایرانی
(۱۳۹۹/۰۲/۱۰) -
توجه خاص دستگاه دیپلماسی ایران به صادرات محصولات دانشبنیان
(۱۳۹۶/۰۸/۰۲)همراهی مدیران 5 شرکت دانش بنیان با مقام ارشد وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در سفر به قارهی آفریقا

صادرات از طریق واسطه تجاری
تعداد موضوعات خدمت : ۱صادرات محصولات با فناوری بالا و پیچیده عموما نیاز به صرف زمان بیشتر و پیگیری مداومی در بازار هدف داشته و صادرات موفق در صورت وجود مزیتهای رقابتی کیفی و قیمتی تنها در صورت پیگیری اثربخش و نظاممند صورت میپذیرد. پیگیری فرآیندهای صادرات محصولات شرکتهای دانشبنیان در مواردی میتواند از طریق واسطههای بازرگانی آشنا به فناوری یا محصول و دارای دسترسیهای بینالمللی صورت پذیرد. این درحالیست که واسطههای صادراتی عموماً بدلایل مختلفی نظیر پیچیدگی و ریسک بالای صادرات محصولات دانشبنیان، نبود فضای اعتماد بین شرکت و واسطه صادراتی، و یا فقدان انگیزش مناسب راغب به صرف زمان و هزینه برای بازاریابی و صادرات محصولات دانشبنیان نیستند. لذا کریدور صادرات بهمنظور فعالسازی ظرفیت استفاده از وسطههای تجاری موجود در ایران و یا سایر کشورها و همچنین بدلیل انگیزش ایشان در توسعه صادرات محصولات دانشبنیان، اقدام به حمایت از این واسطههای صادراتی نموده است.
- این حمایت مختص شرکتهای مدیریت صادرات، کارگزاران تجاری برون مرزی و بازارگانان مورد تایید مرکز تعاملات بینالمللی علم و فناوری میباشد که موفق به صادرات محصولات شرکتهای دانشبنیان شوند.
اخبار مرتبط
بیشتر
مقالات مرتبط
بیشتر
-
واسطههای صادراتی: کمک به توسعه صادرات محصولات شرکتهای دانشبنیان کوچک و متوسط
یکی از روشهای معمول در تجارت بین الملل علاوه بر فروش مستقیم، استفاده از واسطههای فروش است. بخصوص بحث واسطههای فروش در مورد صادرات محصول به خارج از مرزهای کشور نقش پر رنگتری پیدا میکند. فروش و صادرات مستقیم نیاز به اختصاص منابع مالی و زمان و عمدتاً تامین مالی برای شناسایی فرصتهای فروش بخصوص برای یک بازار خارجی دارد. -
نقش کارگزاران صادراتی دانش بنیان در توسعه دیپلماسی تجاری
دیپلماسی در فرآیند مهم جهانی شدن و توسعه اقتصادی و روابط تجاری بین کشورها دارای نقش مهمی است. ملاحظات تاریخی نیز موید این مساله است که دیپلماسی بیش از هر چیز دیگری ریشه در تجارت دارد و دیپلماسی تجاری امروزه به عنوان مهمترین ابزار سیاست خارجی از طریق برقراری تماس با مقامات و تجار کشورهای هدف محسوب شده و در سطوح بالای مقامات دولتی و اعضای پارلمان ...