نشست سالانه هم‌اندیشی پیشخوان‌های مشاوره کسب‌وکار کریدور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کریدور در تاریخ 17 فروردین ماه سال جاری، جلسه مشاوران حوزه کسب‌وکار ایستگاه‌های پیشخوان مشاوره موسسه در سال 96، با حضور مدیرعامل کریدور خدمات فناوری، مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد پروبیز، مسئول کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری و نماینده پروبیز برگزار گردید.
موضوعات خبر : مشاوره تولید
filereader.php?p1=main_f34d07b202eaeadf9

نشست سالانه هم‌اندیشی پیشخوان‌های مشاوره کسب‌وکار کریدور برگزار شد

به گزارش روابط عمومی کریدور در تاریخ 17 فروردین ماه سال جاری، جلسه مشاوران حوزه کسب‌وکار ایستگاه‌های پیشخوان مشاوره موسسه در سال 96، با حضور  مدیرعامل کریدور خدمات فناوری، مدیر کارگروه صنعت و بازار ستاد پروبیز، مسئول کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری و نماینده پروبیز برگزار گردید.
این نشست در ابتدای هر سال با حضور مدیرعامل کریدور و مشاورین موسسه با هدف بررسی کلیات اهداف و فعالیت‌های سال گذشته، معارفه و تبادل نظر مشاوران با یکدیگر و همچنین بررسی عملکرد پیشخوان‌های مشاوره حوزه داخلی و بین‌المللی در سال قبل و ارائه برنامه‌های توسعه‌ای برای سال آتی، برگزار می‌گردد. 
جلسه مشاوران از ساعت 9:30 روز 5 شنبه 17 فروردین، با خوشامدگویی دکتر حامد افشاری مدیرعامل کریدور آغاز و با بررسی کلیات اهداف و فعالیت‌های سال گذشته توسط ایشان ادامه یافت. وی همچنین با بیان اهمیت خدمت پیشخوان مشاوره در برنامه‌ها و اهداف سال جدید، ارائه بهتر خدمات به شرکت‌های دانش بنیان را از اهداف اصلی کریدور دانست. 
در ادامه آقای دکتر اسدی فرد،  مدیر کارگروه صنعت بازار ستاد ویژه توسعه فناوری پروبیز معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور، ضمن تبریک سال نو برنامه‌های ستاد پروبیز برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را عنوان کرد و نقش مشاوران در تعامل با ستاد پروبیز برای تحقق اهداف سال جاری را تبیین نمود.
پس از آن مهندس  کریمی نژاد، مسئول پیشخوان مشاوره بر اساس گزارش عملکرد پیشخوان عنوان کرد: در سال 95 تعداد 468 مشاوره به روش حضوری، تلفنی، مجازی و کتبی برگزار شده است که نسبت به سال 94 رشد 331% را شاهد بودیم؛ در ادامه وی افزود بیشترین فراوانی جلسات مشاوره به ترتیب مربوط به ایستگاه‌های مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی، حقوق بین‌الملل و تبادل فناوری، بازرگانی بین‌الملل و فرایندهای صادرات، حقوقی، گمرک و واردات، حمل و نقل بین‌الملل، بازاریابی داخلی و بین‌الملل، تحقیقات بازار داخلی و بین‌الملل، مدیریت، نقل و انتقال ارزی، همکاری‌های فناورانه، استراتژی صادرات، طرح کسب‌وکار و ارزشگذاری فناوری بود.
همچنین در ادامه این نشست ، نتایج نظرسنجی جلسات مشاوره بدست آمده از شرکت‌های متقاضی مورد تحلیل و بررسی قرار گرفته شد که طبق آن بیشترین نظرات مثبت متقاضیان مربوط به نحوه هماهنگی برای تشکیل جلسه، نحوه تعامل مشاور و تمایل به استفاده مجدد از خدمات مشاوره کریدور بود و برخی نظرات هم برای بهبود و ارتقا در خصوص راه‌گشا بودن پیشنهادات، ارائه مطالب جدید و تناسب مطالب ارائه شده با نیاز، توسط متقاضیان خدمات مشاوره مطرح شد.
مسئول پیشخوان مشاوره افزود: در جلسه سال گذشته پیشنهادات و راهکارهایی از طرف مشاوران عنوان شد که در طول سال 95 اقدامات اجرایی مطابق با آنها به شرح ذیل انجام گرفت:


پیشنهادات و راهکارهااقدامات
ارائه خدمات به سایر حوزه‌هاافزوده شدن مشاوره‌های غیرصادراتی برای شرکت‌های دانش‌بنیان
اهمیت به آموزش در کنار مشاورهتدوین تقویم آموزشی و برگزاری 24 دوره (4380 نفر-ساعت)
ایجاد کارگزار تخصصی
ارتباط با هیات‌های تجاریاعزام و پذیرش هیات‌های تجاری براساس آیین‌نامه های مصوب در نمایشگاه‌های خاص داخلی و بین المللی
ارائه مشاوره غیر از مدل حضوریبرگزاری جلسات به مدل‌های غیرحضوری: تلفنی، کتبی، مجازی
برگزاری جلسات به مدل‌های غیرحضوریتوسعه زیرساخت لازم برای ارائه مشاوره مستمر(بطور مثال خدمات تبادل فناوری)
توسعه زیرساخت لازم برای ارائه مشاوره مستمردر حال حاضر این قابلیت برای شرکت‌های دانش‌بنیان در پرتال موسسه ایجاد شده‌است.
پیگیری بیمه تکمیلی برای شرکت‌هاقبلا توسط کریدور انجام می‌شد درحال حاضر با توجه به محدودیت‌های موجود در این زمینه قابل انجام نیست.
ضعف شدید مدیریت مالی در شرکت‌هابرگزاری چندین دوره آموزشی در این زمینه برای شرکت‌های دانش‌بنیان
انتشار مجموعه داستان‌های موفقیت و شکست شرکت‌هااز سال گذشته در این زمینه اقداماتی صورت گرفته‌است و حتی به صورت حرفه‌ای نیز ویدئوهایی از طریق آپارات منتشر شده است.
برنامه ویژه برای شرکت‌های مستقر در مرکز رشداصلاح و ارتقای آیین‌نامه حمایت از شرکتهای پروبیزیی مستقر در مرکز رشد
درخواست‌های مشاوره با طرح موضوعات تکراریتدوین سوالات متداول در برخی از پیشخوان‌ها
تدوین سوالات متداول در برخی از پیشخوان‌هاایجاد این ارتباط در سفرهای بین‌المللی (مانند اتریش و مجارستان) و همچنین در اعزام‌ هیات‌های تجاری
آگاه شدن شرکت‌ها از هزینه واقعی خدماتبرنامه ریزی برای انجام این مطلب در سال جدید


بخش انتهایی نشست هم مربوط به معارفه مشاوران و بیان پیشنهادات و مسایل پیشرو در سال جدید بود. اهم پیشنهادات ارائه شده توسط مشاوران به منظور توسعه عملکرد پیشخوان به صورت خلاصه به شرح زیر است:
- تدوین کتابچه‌های تخصصی حوزه‌های مختلف پیشخوان مشاوره
- برندسازی خدمات کریدور از جمله پیشخوان‌های مشاوره
- تدوین نقشه راه برای الویت بخشیدن به ارائه مشاوره به شرکت‌های مورد حمایت مشخص کردن دقیق درخواست شرکت‌ها و ارائه زمینه برای درج جزییات کامل درخواست‌ها
- بازخورد مستمر نتایج نظرسنجی به مشاوران
- راه اندازی و ایجاد تورهای صنعتی
- ایجاد سیستم‌های کارآمد مدیریت دانش و مستندسازی تجربیات
در انتهای جلسه 4 ساعته هم‌اندیشی، از تلاش تمام مشاوران تقدیر به عمل آمد و یادبود سال نو به آنها اهدا شد.

نظرات

نظرات

پاسخ به نظــر بازگشت به حالت عادی ثبت نظر

Captcha
اطلاعات خبر
تاریخ خبر ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
تعداد بازدید خبر ۲۰۹۶
تعداد رای : ۱